Materská Škola Boliarov

  • Úvod
  • O nás
  • NP PRIM
  • Vzdelávanie pedagogických zamestnancov
  • Organizácia dňa
  • Zo života MŠ
  • Interiér MŠ
  • Čo sa u nás vynovilo
  • Dokumenty školy
  • Kontakt

Materská škola Boliarov

  • Úvod
  • O nás
  • NP PRIM
    • Didakticko - materiálna podpora NP PRIM
      • Plagát-kognitívny balíček
      • Plagát-socializačný balíček
  • Vzdelávanie pedagogických zamestnancov
    • Aktualizačné vzdelávanie šk. rok 2019/2020
  • Organizácia dňa
  • Zo života MŠ
    • September 2020-2021
    • Október 2020-2021
    • November 2020-2021
    • December 2020-2021
  • Interiér MŠ
    • Jeseň v našej MŠ
  • Čo sa u nás vynovilo
    • Školský rok 2020-2021
    • Školský rok 2019-2020
    • Školský rok 2018-2019
  • Dokumenty školy
    • ŠKOLSKÝ PORIADOK
    • ŠKOLSKÝ VZDELÁVACÍ PROGRAM
    • SPRÁVA O VVČ, JEJ VÝSLEDKOCH A PODMIENKACH
  • Zásady ochrany osobných údajov
  • Kontakt

Október 2020-2021

Farby okolo nás

Prvou októbrovou témou boli farby. Farby okolo nás, farby v prírode, ... Našim cieľom bolo poznávať a rozlišovať farby, triediť ich, priraďovať a pomenovať. Samozrejme okrem tohot cieľa sme plnili mnoho ďalších: počítali sme, poznávali geometrické tvary, .... Dúha vyvoláva u deti pocit "farebnej radosti" a my sme ju tohto školského roku vôbec prvýkrát maľovali. Deti postupovali podľa predkreslenej makety, kde museli správne priradiť farbu a identifikovať jej vyhradený oblúk.

 

Grafomotorika- farebné kruhy

Grafomotorika je súčasťou vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia. V našom Školskom vzdelávacom programe tvorí jednu z troch základných profilačných oblastí, pretože je veľmi podstatná a dôležitá ako príprava na zvládnutie 1.ročíka ZŠ. Grafomotorika je jednoducho povedané "príprava na písanie".

V našej materskej škole máme vypracovaný samostatný plán nácviku grafomotorických prvkov - bod, kruh, vertikálne a horizontálne línie, lomená línia, horné a dolné oblúky, horné a dolné slučky, ... Podľa tohto plánu postupujeme mesačne - každý mesicc je venovaný jednému grafomotrickému prvku. Ale nie je to len samotné písanie, to je už len finálnou verziou. Písaniu predchádzajú grafomotorické cvičenia zamerané na jemnú a hrubú motoriku, psychomotoriku, vizuomotoriku, zmyslové vnímanie, ...Najskôr musia deti "pochopiť tvar", až úplne na konci ho "píšeme" do grafomotorických zošitov, ktoré na to máme určrné. Grafomotoriku realizujeme pravidelne každý štvrtok, ale daný prvok precvičujeme aj pri iných vzdelávacích aktivitách počas týždňa. Takáto systematická príprava predpisateľkej gramotnosti sa nám veľmi osvedčila a deti sa už teraz na "písanie" tešia, čo im určite pomôže aj v ZŠ.

Vo "farebnom týždni" sme vytvárali kruh lepením malých farebných kruhov - náhrdelník pre mamičku, kreslili farebné kruhy na veľký formát papiera, navliekali korálky, v pohybovej aktivite sme využili malé farebné gumové kruhy a nakoniec sme kreslili kruh viacnásobným opisovaním do grafomotorických zošitov.




 

ŠARKANY

Tradične na jeseň sa púšťajú šarkany. Prečo? No predsa lebo fúka vetrík :-) Aj nám fúkal, ale len trošku, ale to vôbec nevadilo. Šakkany, ktoré sme si najskôr vyrobili lietali .... a boli krásne. Čo poviete?

 

GRAFOMOTORIKA

Pod pojmom predpisateľská gramotnosť alebo počiatočná pisateľská gramotnosť rozumieme kompetenciu dieťaťa objavovať vo svojom bezprostrednom okolí všetko, s čím súvisí svet písma a pokúšať sa graficky zaznamenávať to, čo vidí. Grafomotorika v materskej škole predstavuje prvotné zaznamenávanie základných grafomotorických prvkov ako prípravu na písanie v základnej škole.

Celý mesiac október sme si v rámci grafomotorických cvičení a kreslení precvičovali grafomotorický prvok vyžadujúci pohyb zápästia -  kruh a to: mletie a navíjanie - kruh viacnásobným opisovaním sprava doľava. Ako môžte vidieť na fotografiách z dvoch rôznych vzdelávacích aktivít išlo nám to veľmi dobre :-)

OVOCIE A ZELENINA

Zdravie predstavuje pre každého človeka jedinečnú a nenahraditeľnú hodnotu. Nie každý si to však uvedomuje a preto s výchovou k zdravému životnému štýlu je nevyhnutné začať už u detí v materskej škole. Naučiť ich správne sa rozhodnúť, voliť medzi tým, čo je pre nich správne, zdraviu prospešné a tým, čo ich zdraviu neprospieva, či dokonca škodí je úlohou nás dospelých – rodičov, učiteľov. V obsahovom celku októbra sme sa venovali aj téme zdravia a to v súvislosti s konzumáciou ovocia a zeleniny, ako zdroja prospešných látok pre naše telo.

Deti poznávali, rozlišovali, pomenovali a triedili ovocie a zeleninu.

 

 

 

NAŠE ZMYSLY - zrak, chuť, čuch, hmat, sluch

„Nech sa pohneme kamkoľvek, pôjdu s nami dve najkrajšie veci: Príroda a zdravie“ (Seneca)

 

  • Chceme, aby deti žlili zdravo.
  • Chceme, aby sa zdravý životný štýl stal súčasťou každodenného života.
  • Učíme ich zdravo žiť, zážitkovo, tvorivo.
  • Učíme ich vnímať zdravý životný štýl všetkými zmyslami.

 

 

Preto sme si pripravili tvorivú a zážitkovú aktivitu, ktorej hlavným cieľom boly zmysly. Ovocie a zeleninu sme ochutnávali a rozlišovali chute (dokonca aj citrón, čo môžete vidieť na niektorých autentických fotografiách "ako kyslo chutil"), hádali sme zo zatvorenými očami, ktoré ovocie priradíme k chuti. Ovoniavali a tým si cibrili čuch, opisovali na základe zraku a v rámci sluchu sme si vypočuli pieseň o ovocí a zelenine, ktorú sme doprevádzali hrou na detských hudobných nástrojoch. Všetky fotgrafie by sa nám tu ani nepomestili, ale pozrite sa aspoň na tie najzaujímavejšie :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zostaňme v spojení

Zaregistrujte svoj email budeme vás informovať o novinkách v našej škole

MŠ Boliarov
Boliarov 50

  • Úvod
  • O nás
  • Aktuality
  • Dokumenty
  • Fotogaléria
  • Kontakt

© 2021 MŠ Boliarov | internetové stránky vytvoril eweb