Aktivity I. trieda - október
FAREBNÁ PANI JESEŇ
Téma prvého októbrového týždňa bola zameraná na spoznanie širokej palety farieb. Pozornosť detí teda zamestnávali farby – základné, farebné odtiene, i svetlé a tmavé farby. Výtvarné aktivity na spoznávanie farieb, experimentovanie s nimi, využívali sme rôzne výtvarné techniky a materiály. boli zamerané ako napríklad môžete vidieť na foto – kresba
mastným pastelom v kombinácií s maľbou temperovými farbami. Ale pozor! Len v určenom tvare – kruhu. Deti to zaujalo a dodržali aj určenú plochu. Farby jesene, farby prírody a využitie farieb aj v exteriéri – kreslenie farebnými kriedami počas pobytu vonku.
MBV
FAREBNÁ PANI JESEŇ
Téma prvého októbrového týždňa bola zameraná na spoznanie širokej palety farieb. Pozornosť detí teda zamestnávali farby – základné, farebné odtiene, i svetlé a tmavé farby. Výtvarné aktivity na spoznávanie farieb, experimentovanie s nimi, využívali sme rôzne výtvarné techniky a materiály. boli zamerané ako napríklad môžete vidieť na foto – kresba mastným pastelom v kombinácií s maľbou temperovými farbami. Ale pozor! Len v určenom tvare – kruhu. Deti to zaujalo a dodržali aj určenú plochu. Farby jesene, farby prírody a využitie farieb aj v exteriéri – kreslenie farebnými kriedami počas pobytu vonku.
MBV
.
.
.
.
.
ČO NÁM JESEŇ PRINÁŠA
Téma týždňa bola zameraná na charakterizovanie ročného obdobia jeseň. Deti na základe pozorovania poznávali typické znaky jesene, zmeny v prírode. Keďže jednou z oblastí zamerania nášho ŠkVP je oblasť rozvoja komunikačných kompetencií detí týždenne zaradzujeme do edukačného procesu aktivity zamerané na rozvoj predčitateľskej gramotnosti. Ako vidíte na foto využili sme metódu nalepovania a skladania slov z písmen. Deti nalepovali písmena v slove podľa predlohy. Každé dieťa malo iný obrázok s jesennou tematikou.
MBV
.
.
.
.
K jeseni patrí aj dážď a blato ... žiaľ. No ale keď máte krásne farebné gumáky nemusíte sa ich báť. My sme nemali ozajstné, ale také „akože“ sme si urobili podľa vlastných farebných predstáv. A to blato ... mali sme „tušové“ a rozfúkli sme si ho slamkou.
.
.
.
.
.
Okrem toho sme preberali aj geometrický tvar kruh. Dokonca aj grafomotrický prvok v tomto mesiaci bol kruh. Tak sme si vyrobili aj „kruhové“ stromy.
.
.
.
.
BABKA A DEDKO
Október je mesiacom úcty k starším. Okrem rozhovorov o starých rodičov, básničiek a pesničiek sme si vytvorili aj ich obrázky – vyfarbovaním, strihaním a „natáčaním vláskov“... však nám to išlo dobre?
MBV
.
.
.
OVOCIE A ZELENINA
V téme týždňa sme sa zameriavali na rozlišovanie ovocia a zeleniny. Na základe praktických skúseností sa deti učili poznávať podľa vzhľadu, chuti a vône niektoré druhy ovocia a zeleniny, vedieť ich triediť podľa druhu a miesta ich výskytu. Ako môžete vidieť na foto výtvarnými a pracovnými činnosťami deti zhotovili mrkvu. Dokresľovali druhú polovicu hrušky alebo jablka, čo bo spočiatku problém, ale predsa len na to prišli ...
MBV
.
.
.
.
.
.
LESNÉ A VOĽNE ŽIJÚCE ZVIERATKÁ
V téme týždňa deti spoznávali a pomenovali niektoré lesné a voľne žijúce zvieratá na našom území. Charakterizovali ich typické znaky, životné prejavy a rôznorodosť spôsobu ich života. Vytvorili si zaujímavého ježka – najskôr si temperovými farbami vymaľovali jeho telo, dolepili nos i oko, a nakoniec dotvorili pichliače otláčaním plastovej vidličky.
MBV
.
.
.
.
STAVEBNICE PIX - IT
Stavebnice PIX-IT sú unikátne v tom, že nie sú zamerané len na jednu oblasť schopnosti myslenia, ale vedia aktívne stimulovať viacero oblastí, a to: ABSTRAKTNÉ MYSLENIE, FANTÁZIA / TVORIVOSŤ, PAMÄŤ, PRIESTOROVÁ A PLOŠNÁ PREDSTAVIVOSŤ, POZORNOSŤ A POSTREH, LOGICKÉ MYSLENIE, MATEMATICKÉ SCHOPNOSTI, SCHOPNOSŤ KOMUNIKÁCIE.
MBV
.
.
.
GRAFOMOTORIKA
Podľa nášho programu nácviku grafomotorických prvkov sme v októbri nacvičovali kresbu kruhu – mletím i navíjaním. Pred samotným grafomotorickým kreslením sa samozrejme najskôr venujeme rozvoju a precvičovaniu jemnej i hrubej motoriky. Deti prechádzali po lane v tvare kruhu, „slimáka“, po taktilných diskoch umiestnených do kruhu, precvičovali štipcový úchop, skladali mozaiky v tvare kruhu, modelovali z plastelíny, ... Finále bolo už samotné kreslenie na veľký formát papiera, tabuľu, do pracovných listov, do zošitov.
MBV
.
.
.