Materská Škola Boliarov

  • Úvod
  • O nás
  • Prijímanie detí na predprimárne vzdelávanie v MŠ
  • Rôzne z MŠ
  • Organizácia dňa
  • Spoločné aktivity
  • I. trieda - AKTIVITY
  • II. trieda - AKTIVITY
  • Program prevencie obezity
  • Interiér
  • Exteriér
  • Čo sa u nás vynovilo
  • Profesijný rozvoj pedagogických zamestnancov
  • Dokumenty školy
  • Kontakt

Materská škola Boliarov

  • Úvod
  • O nás
    • Triedy
    • Zamestnanci
  • Prijímanie detí na predprimárne vzdelávanie v MŠ
  • Rôzne z MŠ
  • Organizácia dňa
  • Spoločné aktivity
    • Mickey a Minnie
    • Výlet do JAYMA
    • Mikuláš
    • Vianočná besiedka
    • Fašiangová zábava s Mášou a medveďom
    • MDŽ
    • Skupinové aktivity - CPP
  • I. trieda - AKTIVITY
    • Aktivity I. trieda - september
    • Aktivity I. trieda - október
    • Aktivity I. trieda - november
    • Aktivity I. trieda - december
    • Aktivity I. trieda - január
    • Aktivity I. trieda - február
    • Aktivity I. trieda - marec
    • Aktivity I. trieda - apríl
  • II. trieda - AKTIVITY
    • Aktivity II. trieda - september
    • Aktivity II. trieda - október
    • Aktivity II. trieda - november
    • Aktivity II. trieda - december
    • Aktivity II. trieda - január
    • Aktivity II. trieda - február
    • Aktivity II. trieda - marec
    • Aktivity II. trieda - apríl
  • Program prevencie obezity
    • September I. a II. trieda
    • Október I. a II. trieda
    • November I. a II. trieda
    • December I. a II. trieda
    • Január I. a II. trieda
    • Február I. a II. trieda
    • Marec I. a II. trieda
  • Interiér
    • Výzdoba
      • Výzdoba - september
      • Výzdoba - október
      • Výzdoba - Vianoce
      • Výzdoba zima
      • Výzdoba - jar
      • Výzdoba - Veľká noc
  • Exteriér
    • Vstupný priestor MŠ
    • Školská záhrada
  • Čo sa u nás vynovilo
    • Školský rok 2024-2025
    • Školský rok 2023-2024
    • Školský rok 2022-2023
    • Školský rok 2021-2022
    • Školský rok 2020-2021
    • Školský rok 2019-2020
    • Školský rok 2018-2019
  • Profesijný rozvoj pedagogických zamestnancov
    • Aktualizačné vzdelávanie šk. rok 2024/2025
      • Inkluzívny prístup v rozvíjaní čitateľskej gramotnosti
      • Moderné vzdelávanie pre 21. storočie v materskej škole
    • Aktualizačné vzdelávanie šk. rok 2023/2024
      • Hudobná výchova v materskej škole
      • Rozvíjanie komunikačných a predčitateľských zručností detí z MRK a SZP
    • Aktualizačné vzdelávanie šk. rok 2022/2023
    • Aktualizačné vzdelávanie šk. rok 2021/2022
    • Aktualizačné vzdelávanie šk. rok 2019/2020
  • Dokumenty školy
    • ŠKOLSKÝ PORIADOK
      • Dodatok ku ŠkP
    • ŠKOLSKÝ VZDELÁVACÍ PROGRAM
    • SPRÁVA O VVČ, JEJ VÝSLEDKOCH A PODMIENKACH
  • Zásady ochrany osobných údajov
  • Kontakt

ŠKOLSKÝ VZDELÁVACÍ PROGRAM

ŠKOLSKÝ VZDELÁVACÍ PROGRAM
ČAROVNÝ SVET

VYMEDZENIE CIEĽOV A POSLANIA VÝCHOVY A VZDELÁVANIA A ZAMERANIE ŠKOLY

Materská škola podporuje osobnostný rozvoj detí v oblasti sociálno-emocionálnej, intelektuálnej, telesnej, morálnej, estetickej, rozvíja schopnosti a zručnosti, utvára predpoklady na ďalšie vzdelávanie, pripravuje na život v spoločnosti v súlade s individuálnymi a vekovými osobitosťami detí.

Hlavným cieľom výchovy a vzdelávania v materskej škole je dosiahnutie optimálnej kognitívnej, senzomotorickej a sociálno-citovej úrovne ako základu na školské vzdelávanie v základnej škole a pre život v spoločnosti.

Školský vzdelávací program našej materskej školy je vytvorený v súlade so Štátnym vzdelávacím programom pre predprimárne vzdelávanie v materských školách.

Stanovený cieľ budeme v súlade s týmto našim programom napĺňať v úzkej spolupráci s rodičmi, ako program odhaľujúci prirodzenú jedinečnosť dieťaťa a jeho rozvoj v priamom edukačnom procese. Našim cieľom je rozvoj všetkých kľúčových kompetencií dieťaťa v predprimárnom vzdelávaní so zameraním na rozvoj komunikácie v štátnom jazyku cielenými stratégiami výchovno – vzdelávacej činnosti. Vzhľadom na bilingválnosť jazykového prostredia, z ktorého deti pochádzajú a iného materinského jazyka ako je štátny jazyk, dochádza vo výchove a vzdelávaní ku komunikačným bariéram, ktoré majú vplyv na celostný rozvoj osobnosti dieťaťa, jeho socializáciu i úspešnosť vo vzdelávaní. Reč je prostriedkom komunikácie, je nástrojom myslenia a základnou formou dorozumievania človeka. Komunikácia dieťaťa v štátnom jazyku je jedným z predpokladov úspešného vstupu do základnej školy a jeho ďalšieho vzdelávania.

Výchovu a vzdelávanie budeme uskutočňovať na základe inkluzívnych princípov, rovnosti, príležitostí a rešpektovania výchovno-vzdelávacích potrieb detí, ich individuálnych osobitostí, podporujúc ich aktívne zapojenie sa do výchovno-vzdelávacích činností. Zvýšenú pozornosť a individuálny prístup budeme venovať deťom so špeciálnymi výchovno – vzdelávacími potrebami. Vzdelávanie u týchto detí budeme realizovať podľa individuálneho vzdelávacieho programu vypracovaného pre nich, v súlade s odporúčaniami zariadenia poradenstva a prevencie, v spolupráci a po konzultáciách so zákonnými zástupcami.

Vlastné ciele a poslanie výchovy a vzdelávania

  • poskytovať deťom čo najviac podnetov vhodných pre vývinové štádium, v ktorom sa nachádzajú, prihliadať k individualite každého dieťaťa,
  • neodstraňovať rozdiely medzi deťmi, ale umožniť všetkým deťom rozvíjať svoje schopnosti v maximálne možnej miere spoločne s ostatnými deťmi,
  • napĺňať potrebu dieťaťa po sociálnom kontakte s rovesníkmi, posilňovať úctu k rodičom, súrodencom, zamestnancom materskej školy, učiť deti rešpektovať ľudí vo svojom okolí,
  • viesť deti k predchádzaniu konfliktov a vedieť ich riešiť, regulovať svoje správanie, naučiť sa kooperovať v skupine, kolektíve a preberať na seba primeranú zodpovednosť,
  • podporiť vzťah dieťaťa k poznávaniu a učeniu hrou,
  • vytvárať inkluzívne prostredie v materskej škole s rešpektovaním inkluzívnych princípov;
  • vytvárať inkluzívnu kultúru školy, realizovať inkluzívne opatrenia a rozvíjať inkluzívnu prax;
  • posilňovať úctu k rodičom a ostatným osobám, ku kultúrnym a národným hodnotám a tradíciám štátu, ktorého je občanom, k štátnemu jazyku, k materinskému jazyku a k svojej vlastnej kultúre,
  • rozvíjať komunikačnú kompetenciu dieťaťa, ako predpokladu ďalšieho úspešného vzdelávania.

Zameranie školy

Vo výchove a vzdelávaní uplatňovať inkluzívne princípy podporujúce individualitu, rôznorodosť a rozvíjanie osobnosti dieťaťa bez porovnávania s inými deťmi. Rozvojom komunikačných kompetencií detí v štátnom jazyku chceme vytvoriť také podmienky na vzdelávanie, ktoré im pomôžu prekonať bariéry v učení i úspešnej socializácií a podporia rozvoj ich individuálneho potenciálu.

Zameranie našej materskej školy je rozdelené do nasledovných dvoch oblastí:

  1. Oblasť rozvoja inkluzívnych hodnôt a princípov výchovy a vzdelávania
  2. Oblasť rozvoja komunikačných kompetencií detí

1. Rozvoj inkluzívnych hodnôt a princípov výchovy a vzdelávania

Napĺňať ideu rovnosti šancí pre všetkých, rovnosti prístupu ku vzdelávaniu a v konečnom dôsledku k zabezpečeniu sociálnej inklúzie.

A)    Vytváranie inkluzívnej kultúry

B)     Realizácia inkluzívnych opatrení

C)     Rozvoj inkluzívnej praxe

2. Oblasť rozvoja komunikačných kompetencií detí

V rámci komunikačnej kompetencie rozvíjať u detí komunikačné zručnosti:

A)    Receptívne komunikačné zručnosti (oblasť vnímania) – procesy pochopenia počutého a čítaného.

B)     Produktívne komunikačné zručnosti (oblasť vyjadrovania) – rozprávanie a písanie.

C)     Neverbálna komunikácia.

Tieto dve oblasti sú rozpracované v samostatných programoch (tvoria prílohy ŠkVP) a slúžia ako metodické materiály, ktoré rozširujú a prehlbujú učebné osnovy.

 

UČEBNÉ OSNOVY

Učebnými osnovami školského vzdelávacieho programu „Čarovný svet“ sú výkonové štandardy jednotlivých vzdelávacích oblastí Štátneho vzdelávacieho programu pre predprimárne vzdelávanie v materských školách (ďalej ŠVP).

Učebné osnovy sú vypracované v štyroch obsahových celkoch, ktoré súvisia s ročnými obdobiami, ich typickými znakmi, premenami, aktivitami a sviatkami. Každý obsahový celok predstavuje tri mesiace príslušného ročného obdobia (Veselé leto – iba jeden mesiac), ktorého súčasťou sú témy. Téma predstavuje jeden týždeň v danom mesiaci. Charakteristika obsahových celkov stručne predstavuje základný tematický rámec, v ktorom sa výchova a vzdelávanie pohybuje. Učiteľky navrhnuté témy, rozširujú, zužujú, prehlbujú podľa potrieb detí.

Súčasťou každého obsahového celku je: názov, charakteristika jednotlivých tém, vzdelávacie oblasti, podoblasti, výkonové štandardy, obsahové štandardy, evaluačné otázky vlastné návrhy stratégií, učebné zdroje pre učiteľku aj pre deti a metódy a prostriedky hodnotenia plnenia a dosiahnutia vytýčených výkonových štandardov. Každá téma obsahového celku obsahuje vzdelávacie štandardy, ktoré sú k nej bezprostredne viazané. Vzdelávacie štandardy neviazané na obsahové celky sú úplne voliteľné učiteľkou, ktorá si ich vyberá a volí na základe aktuálnych rozvojových potrieb a možností detí, prípadne  situačného rozhodovania vyplývajúceho z prirodzených situácií vzniknutých detskou zvedavosťou.

MŠ Boliarov
Boliarov 50

  • Úvod
  • O nás
  • Aktuality
  • Dokumenty
  • Fotogaléria
  • Kontakt

© 2025 MŠ Boliarov | internetové stránky vytvoril eweb