Materská Škola Boliarov

  • Úvod
  • O nás
  • Prijímanie detí na predprimárne vzdelávanie v MŠ
  • Rôzne z MŠ
  • Organizácia dňa
  • Spoločné aktivity
  • Tematické aktivity
  • Mesačné aktivity
  • Interiér
  • Exteriér
  • Čo sa u nás vynovilo
  • Dokumenty školy
  • Profesijný rozvoj pedagogických zamestnancov
  • Kontakt

Materská škola Boliarov

  • Úvod
  • O nás
    • Triedy
    • Zamestnanci
  • Prijímanie detí na predprimárne vzdelávanie v MŠ
  • Rôzne z MŠ
  • Organizácia dňa
  • Spoločné aktivity
    • SKRÍNING A AKTIVITY V SPOLUPRÁCI S CPP
    • MÁŠA A MEDVEĎ
    • CROSUS THEATRE - Kačky rapotačky
    • Zdobenie vianočného stromčeka
    • Vianočné pozdravy a darčeky
    • MIKULÁŠ
  • Tematické aktivity
    • Červené jabĺčko - I. trieda
    • Červené jabĺčko - II. trieda
    • Šarkaniáda - I. trieda
    • Šarkaniáda - II. trieda
    • Svetový deň mlieka - I. trieda
    • Svetový deň mlieka - II. trieda
    • Jesenný obraz - I. trieda
    • Jesenný obraz - II. trieda
    • Jesenná olympiáda - I. trieda
    • Jesenná olympiáda - II. trieda
    • Deň MŠ - I. trieda
    • Deň MŠ - II. trieda
    • Čisté ruky - I. trieda
    • Čisté ruky - II. trieda
    • Zdravé zúbky - I. trieda
    • Zdravé zúbky - II. trieda
  • Mesačné aktivity
    • September I. trieda
    • September II. trieda
    • Október I. trieda
    • Október II. trieda
    • November I. trieda
    • November II. trieda
    • December I. trieda
    • December II. trieda
  • Interiér
    • Výzdoba
      • Začiatok školského roka - september
      • Jeseň
      • Mikuláš
      • Vianoce
  • Exteriér
    • Školská záhrada
  • Čo sa u nás vynovilo
    • Školský rok 2025-2026
    • Školský rok 2024-2025
    • Školský rok 2023-2024
    • Školský rok 2022-2023
    • Školský rok 2021-2022
    • Školský rok 2020-2021
    • Školský rok 2019-2020
    • Školský rok 2018-2019
  • Dokumenty školy
    • ŠKOLSKÝ PORIADOK
      • Dodatok ku ŠkP
    • ŠKOLSKÝ VZDELÁVACÍ PROGRAM
    • SPRÁVA O VVČ, JEJ VÝSLEDKOCH A PODMIENKACH
  • Profesijný rozvoj pedagogických zamestnancov
    • Aktualizačné vzdelávanie šk. rok 2025/2026
    • Aktualizačné vzdelávanie šk. rok 2024/2025
      • Inkluzívny prístup v rozvíjaní čitateľskej gramotnosti
      • Moderné vzdelávanie pre 21. storočie v materskej škole
  • Zásady ochrany osobných údajov
  • Kontakt

Aktualizačné vzdelávanie šk. rok 2025/2026

AKTUALIZAČNÉ VZDELÁVANIE
Úpravy vo výchove a vzdelávaní s využitím podporných opatrení

Rozsah vzdelávania: 10 hodín

Forma vzdelávania: online vzdelávanie

Anotácia programu vzdelávania

Pedagogickí zamestnanci a odborní zamestnanci sa v programe vzdelávania oboznámia s kľúčovými a záväznými dokumentmi v oblasti inkluzívneho vzdelávania, predovšetkým s Katalógom podporných opatrení, súvisiacimi metodickými materiálmi a s individuálnym vzdelávacím programom (IVP), ktoré predstavujú praktické nástroje na podporu rovnosti príležitostí a rozvoja potenciálu každého žiaka. V rámci vzdelávania získajú pedagógovia kompetencie potrebné na efektívne prispôsobovanie vzdelávacích cieľov vyučovacích hodín žiakov, pričom dôraz bude kladený na využívanie inkluzívnych metód, foriem a prístupov, ktoré umožnia dosahovanie vzdelávacích výsledkov porovnateľných s ich spolužiakmi. Osobitná pozornosť sa bude venovať správnemu uplatňovaniu IVP v edukačnom procese, jeho obsahu a štruktúre, ako aj stanoveným podmienkam jeho zavádzania. Súčasťou vzdelávania bude aj prezentácia postupov, ako diferencovať obsah a rozsah učiva, upravovať písomné práce a flexibilne voliť hodnotiace stratégie tak, aby reflektovali individuálne potreby žiakov a zároveň podporovali ich aktívne zapojenie do vzdelávacieho procesu.

Ciele a obsah vzdelávania

Hlavný cieľ

Hlavným cieľom programu vzdelávania je rozvoj zručností pri adaptácii vzdelávacích cieľov, obsahu učiva a hodnotiacich postupov pre žiakov, pričom dôraz sa kladie na praktické využívanie inkluzívnych metód, foriem a prístupov.

Čiastkové ciele

Oboznámiť sa s katalógom podporných opatrení a jeho legislatívnym ukotvením.

Pochopiť význam diagnostiky pri nastavovaní podporných opatrení pre žiakov.

Identifikovať prejavy a špecifiká žiakov vo vzdelávaní, s ktorými sa pedagógovia stretávajú v praxi.

Precvičiť si poznatky pomocou kvízov, testov a interaktívnych aktivít.

Učiť sa rozlišovať oslabenia žiakov, nie diagnózy.

Vedieť prakticky upraviť cieľ vyučovacej hodiny podľa potrieb žiakov.

Ovládať možnosti prispôsobenia metód, foriem práce a pedagogického prístupu bez zásahu do klasifikácie a obsahu vzdelávania.

Oboznámiť sa s definíciou žiakov so ŠVVP.

Vedieť, čo má obsahovať individuálny vzdelávací program (IVP).

Získať prehľad o základných pravidlách pri úprave obsahu vzdelávania pre žiakov s odlišnými potrebami.

Porozumieť významu hodnotenia ako súčasti vyučovacieho procesu.

Vedieť nastaviť proces hodnotenia v súlade s legislatívou.

Uplatniť vhodné spôsoby hodnotenia, ktoré podporujú spravodlivosť a rozvoj žiakov.

Tematické celky a ich rozsah

Systém podporných opatrení.

Adaptácia a úprava vyučovacích metód a foriem na podporu všetkých žiakov.

Úprava obsahu vzdelávania pre rozdielne skupiny žiakov.

Hodnotenie dosiahnutých výsledkov.

Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania -  Absolvent aktualizačného vzdelávania bude schopný:

Aplikovať legislatívne a metodické rámce inkluzívneho vzdelávania.

Využívať diagnostické informácie pri nastavovaní podporných opatrení.

Prakticky prispôsobovať ciele a obsah vzdelávania.

Realizovať inkluzívne metódy, formy a prístupy vo vyučovaní.

Správne uplatňovať a tvoriť individuálny vzdelávací program (IVP).

Upravovať hodnotiace stratégie v súlade s princípmi inkluzívneho vzdelávania.

Reflektovať a rozvíjať vlastnú pedagogickú prax.

Dokument:

MŠ Boliarov
Boliarov 50

  • Úvod
  • O nás
  • Aktuality
  • Dokumenty
  • Fotogaléria
  • Kontakt

© 2025 MŠ Boliarov | internetové stránky vytvoril eweb