V marci bola jednou z týždenných tém téma: Z rozprávky do rozprávky. Každý deň sme objavovali nový rozprávkový svet prostredníctvom jednej rozprávky. Reprodukovali sme dej rozprávok, chronologicky u usporiadali pomocou obrázkov, charakterizovali rozprávkové postavy, dramatizovali, spievali, realizovali sme analyticko - syntetické činnosti s textom a slovami, kreslili, maľovali, ...
Hudba a hudobné činnosti majú v našej materskej škole vyhradené špeciálne miesto. Sprevádzajú nás každodennými vzdelávacími aktivitami, pretože prostredníctvom hudby dokážeme úžasne motivovať a zároveň plniť výchovno - vzdelávacie ciele, o ktorých by sme ani nepredpokladali, že v danej aktivite dosiahneme. Keďže v mnohých rozprávkach vystupuje postava medveďa my sme spievali, dramatizovali a inštrumentálne (detské hudobné nástroje) doprevádzali pieseň Medveďku daj labku ... . A v závere sme medveďa aj namaľovali.
Antonymá alebo opozitá sú slová s opačným, protikladným významom. Deti najskôr obrázky pomenovali slovne. Potom vyhľadávali protiklady a nakoniec sme ešte realizovali anylyticko - syntetické činnosti so slovami. Slová sme vytlieskali na slabiky, určili počet slabík, kde sme uplatnili finematickú diferenciáciu. Veľmi sa nám osvedčila Eľkoninova metóda grafického zaznamenávania slabík, ktorú deti využívajú často a radi.
Zjedušene povedané grafomotorika je zručnosť, ktorú by si malo dieťa osvojiť už v predškolskom veku. Je to zručnosť, ktorá je potrebná najskôr na kreslenie a potom na písanie. My v materskej škole trénujeme grafomotoriku pravidelne a prináleží jej prioritné miesto. Na to, aby dieťa ovládalo grafomotorické zručnosti a naučilo sa písať sú potrebné aj iné zručnosti a to: vizuálno-percepčné schopnosti (rozlišovanie tvarov, farieb, ... v rovine i priestore), ortografické kódovanie (zapamätanie písmen, grafomotorických prvkov), motorické plánovanie a realizácia (schopnosť vykonávať cielený pohyb), kinestetická spätná väzba (schopnosť rozpoznať, kde sa telo v priestore nachádza-postavenie ruky a prstov), vizuálno motorická koordinácia (oko-ruka).
Preto žiadne kreslenie grafomotorických prvkov nerealizujeme izolovanie, ale najskôr rozvíjame schopnosti potrebné na kreslenie, písanie, ktoré potom vedú k osvojeniu si grafomotorických zručností.
Poslednou témou v mesiaci marec bola Veľká noc, jej zvyky a tradície, ktoré sme si priblížili. K našim obľúbeným činnostiam patrí maľovanie, preto okrem iných výtvarných a pracovných činností sme si namaľovali a dolepili aj takéto veľké farebné vajíčka.
© 2024 MŠ Boliarov | internetové stránky vytvoril eweb