Naša materská škola je zapojená do projektu NP PRIM (Projekt inklúzie v Materských školách).
Inklúzia vo vzdelávaní znamená vzdelávanie všetkých detí spolu bez akýchkoľvek organizačných opatrení, ktoré by mohli oddeľovať deti na základe rodu, etnicity, náboženstva, schopností, zdravotných postihnutí a pod. Je to inovatívny prístup, ktorý zdôrazňuje právo všetkých detí na kvalitné vzdelávanie. Cieľom je vytvoriť prostredie, v ktorom je možné uspokojiť rôznorodé vzdelávacie potreby každého dieťaťa.
Ciele NP PRIM II:
- vytváranie inkluzívneho prostredia v materskej škole (MŠ),
- zlepšenie spolupráce s rodinami detí z MRK, ktoré navštevujú MŠ alebo sa ich deti pripravujú na vstup do MŠ.
NP PRIM II. hradí mzdy:
- pedagogických a odborných zamestnancov v MŠ (pedagogický asistent, rodičovský asistent, školský špeciálny pedagóg a iní odborní zamestnanci) a koordinátorov inkluzívneho vzdelávania
Výhody pre našu materskú školu:
- vytvorený stabilný inkluzívny tím a financovanie miezd zamestnancov (pedagogický asistent, školský špeciálny pedagóg, odborný zamestnanec, rodičovský asistent);
- metodická a odborná podpora zo strany ÚSVRK a koordinovaný prístup zabezpečovaný na úrovni školy prostredníctvom koordinátoriek inkluzívneho vzdelávania;
- ponuka vzdelávacích podujatí zameraných na výmenu praxe, zdieľanie skúseností a inkluzívne vzdelávanie (vrátane práce s celými školskými tímami priamo na pracovisku i mimo neho);
- možnosť priameho využitia finančných prostriedkov na úhradu nákladov súvisiacich s didaktickými, socializačnými a hygienickými pomôckami podľa potreby MŠ;
- zlepšovanie podmienok MŠ a podpora vytvárania inkluzívneho vzdelávacieho prostredia prostredníctvom odbornej pomoci a poradenstva a realizáciou akčných plánov.
Koordinátor inkluzívneho vzdelávania koordinuje a usmerňuje činnosť inkluzívneho tímu. Koordinátorom inkluzívneho vzdelávania je riaditeľka MŠ.
Pedagogický asistent:
Cieľom zavedenia pôsobenia pedagogického asistenta priamo v MŠ je podporiť začleňovanie detí z MRK do kolektívu MŠ a uľahčiť prekonávanie jazykových, zdravotných, sociálnych, kultúrnych a i. bariér detí z MRK a ich rodičov pri úspešnej adaptácii do predprimárneho vzdelávania.
Pedagogický asistent v MŠ vykonáva najmä činnosti v zmysle zákona o pedagogických a odborných zamestnancoch.
Rodičovský asistent:
Cieľom zavedenia pozície rodičovský asistent je pripravovať rodiny a ich deti z MRK na vstup a úspešné zvládnutie predprimárneho vzdelávania a pomôcť deťom a ich rodinám z MRK v prekonávaní bariér (najmä sociálne a kultúrne determinanty), ktorým čelia, v súvislosti s nástupom do MŠ. Účelom vytvorenia tejto pozície je nadviazať na overenú prax NP PRIM I. s pilotovaním práce s rodinou v neformálnom prostredí (priamo v rodinách MRK, v komunite MRK) prostredníctvom koordinátorov práce s rodinou a posilniť jej kvalitu trvalým zamestnávaním rodičovského asistenta v MŠ – posilnenie spolupráce rodiny a školy.
Rodičovský asistent sa ako zamestnanec MŠ podieľa na pomoci deťom z MRK pri zabezpečovaní činností v MŠ, ako aj spolupracuje s rodinami detí z MRK na riešení rôznorodých problémov vo vzťahu rodina – škola. Zároveň, spravidla denne, vedie individuálne a/alebo skupinové činnosti neformálneho vzdelávania – práce s rodinou (skupiny detí a ich rodinných príslušníkov, vrátane detí, ktoré nenavštevujú MŠ), a to vrátane v prirodzenom domácom prostredí rodín z MRK, podľa podmienok tej-ktorej lokality.
© 2023 MŠ Boliarov | internetové stránky vytvoril eweb